Kunstmenu - voortgezet onderwijs

Er is nog plek, schrijf je nu in!

Vanuit het Nationaal Programma Onderwijs (de NPO-subsidie) ontwikkelt Cultuur en Techniek op School een Kunstmenu voor het VO. Het VO Kunstmenu is een jaarlijks terugkerend programma met culturele activiteiten. Het Kunstmenu biedt de leerlingen de kans om professionele kunst te beleven.

Korte films voor Klimaat in Kinepolis

Filmhub Zuid-Holland

Tijd voor actie, in een filmprogramma waar het klimaatprobleem centraal staat. Hoe is de relatie tussen mens en natuur verbeeld? Welke boodschap en welk gevoel haal jij uit de film en hoe heeft de filmmaker dat voor elkaar gekregen? In dit programma komt zowel de complexiteit van het probleem als de veelzijdigheid van het medium film aan bod. Van een dystopische animatie tot een activistisch portret, van een grappige vlog tot een observerende documentaire.

In Kinepolis kijken leerlingen naar een filmcompilatie waarin ze ontdekken dat de relatie tussen mens en natuur op hele uiteenlopende manieren kan worden verbeeld. Zonder schokkende beelden te laten zien, worden leerlingen wakker geschud en aan het denken gezet. Leerlingen worden onder begeleiding van een moderator uitgedaagd om te reflecteren op de films, te onderzoeken hoe het maakproces eruit ziet en wat de films met hen doen.

Datum: dinsdag 16 april 2024
Tijd: 11.00-12.30u | 13.00-14.30u
Locatie: Kinepolis Zoetermeer

Let op! Geef bij inschrijven het aantal leerlingen aan.

Neem voor vragen contact op met info@cultuurentechniekopschool.nl

Team Cultuur en Techniek op School