Hebocon

Hebocon lessenserie

Jullie willen met techniek aan de slag in de klas? Dan is Hebocon bij uitstek een leuk project waarbij leerlingen bedenken, bouwen en battelen! Ze maken in een aantal lessen van eenvoudige materialen een bewegend robotje, dat vervolgens probeert om de robots van hun klasgenootjes uit het speelveld te duwen. Wie als eerste over de rand komt, verliest de battle.

Hebocon is bedacht door Daiju Ishikawa en op 19 juli 2014 organiseerde hij de eerste wedstrijd in Tokyo, Japan.

Het CKC Digital Art Lab heeft het concept van Hebocon liefdevol geadopteerd en geschikt gemaakt voor het primair onderwijs. Uiteraard met medeweten van de oorspronkelijke bedenkers. Die organisatie heeft op haar beurt onze inspanningen gevolgd. Zij vertellen nu trots in Japan dat hun format ook voor educatieve doeleinden wordt gebruikt. Hoe leuk!

Er bestaat een gratis kant-en-klare lessenreeks om als leerkracht zelf de lessen te kunnen geven.
Je hebt ook materialensetjes nodig voor de leerlingen.
De kosten per set zijn €5,-. Je hebt één set per team/robot nodig. Een ideaal team bestaat uit drie leerlingen.

Alle informatie over Hebocon

Hebocon training voor leerkrachten

Durf je het nog niet direct aan om deze lessenreeks te geven?

Volg dan eerst een training.

Een Hebocon training duurt 1,5 uur en kan op school of op het CKC plaatsvinden.
Prijs op aanvraag.