Muziekkisten

Groep 1, 2 & 3 Vervoer

Ga aan de slag met het thema vervoer! De leerlingen spelen een doorgeefspel op een groot speldoek. Met behulp van woordritmes maken de leerlingen een compositie en zingen ze een lied. In de kist vind je shakers, ritmestokjes en trommels om de les tot een waar feestje te maken.
Klik hier voor de instructievideo's bij de muziekkist 'vervoer'

Groep 4 & 5 Hoorspel

Maak in groepjes een eigen hoorspel! Tijdens de warming-up doen de leerlingen onder andere een geluidenspel. Ze bedenken een verhaal en maken daar geluiden bij met hun stem, lichaam of materialen uit de kist. Aan het einde van de les presenteren de leerlingen de hoorspelen aan elkaar.

Klik hier voor instructievideo's bij de muziekkist 'hoorspel'

Groep 6, 7 & 8 Singer-songwriten

Schrijf met de hele klas een eigen lied! In groepjes bedenken de leerlingen  elk een eigen stukje van het lied. Met behulp van een bestaande backing track proberen ze de teksten uit op een bestaande melodie. Ook spelen ze mee met het lied met de klankstaven.

Klik hier voor de instructievideo's bij de muziekkist 'singer-songwriting'