Yfke Vreugdenhil, Y-werk

Yfke is afgestudeerd als grafisch ontwerper en illustrator aan de Willem de Kooning Akademie in Rotterdam. Na bij verschillende ontwerpbureaus ervaring te hebben opgedaan werkt ze sinds 2008 als zelfstandige. Dit jaar heeft ze de BIK-opleiding (beroepskunstenaar in de klas) afgerond. Dit is een post-HBO opleiding aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Als beroepskunstenaar in de klas ontwikkelt ze kunstprojecten voor het basisonderwijs. Ze vindt het geweldig om samen met kinderen te ontdekken, experimenteren en te ervaren wat kunst kan betekenen. Hierin is vooral het proces belangrijk. Kunst is voor haar ook het samen creëren, het samen uit durven werken van wat er in je hoofd speelt, alles mag en alles kan want het kind is de kunstenaar.

Aanbod van Yfke Vreugdenhil, Y-werk